Теоретичні основи

Явище інтеграції у освітньому процесі досліджувалося багатьма вченими. Слід зазначити таких видатних науковців, як  І.Р.Гальперин, Л.В.Занков, В.В.Давидов, Д.Б.Ельконін та багатьох інших.
         Стосовно до системи навчання поняття «інтеграція» набуває два значення:
-       це формування в учня цілісної уяви про навколишній світ, коли інтеграція розглядається як мета навчання;
-       це виявлення спільної платформи для  зближення предметних знань, коли інтеграція розглядається як засіб навчання.
          Незважаючи на довгу історію вивчення проблеми інтеграції навчальних дисциплін, багато питань є й досі не вирішеними.  Це стосується навчального плану, критеріїв вибору матеріалу, структури навчального матеріалу, методів  навчання. Вирішити ці питання в умовах сучасної традиційної предметної системи намагаються історик та філософ В.Г.Шевченко, учений-педагог М.М.Фіцула та багато інших як вітчизняних, так і закордонних науковців. Але в одному їх думки сходяться: інтеграція навчання передбачає створення принципіальної нової навчальної інформації з відповідним змістом навчального матеріалу, навчально-методичним забезпеченням, новими технологіями та вимагає певних змін в системі підготовки майбутніх вчителів.  
 Інтегровані уроки в початковій школі дають можливість підводити учнів до усвідомленої потреби міркувати і висловлювати власні думки на запропоновану тему, застосовуючи при цьому арсенал своїх знань та життєвий досвід; робити власні, нехай незначні, але дуже необхідні кожній дитині, умовиводи і пошукові відкриття.
Підготовка інтегрованих уроків передбачає ґрунтовний аналіз річного календарного планування та зіставлення матеріалу різних предметів для виділення тем, близьких за змістом або метою використання. Найбільш відповідальним етапом підготовки інтегрованого уроку є визначення його завдань. З огляду на це, справедливим буде виділення навчальної, розвивальної та виховної мети окремо для кожного з предметів, що інтегруються.
Готуючись до інтегрованих уроків,  особливу увагу автор досвіду звертає на відповідність їх змісту віковим особливостям, реальним потребам учнів та їхнім навчальним можливостям.

Немає коментарів:

Дописати коментар